Öğrenme Çıktıları
Ø Öğrenme çıktılarını yazmaya bir ders düzeyinde başlanılmalıdır.
Ø “Öğrencim, bu sürecin sonunda hangi bilgi ya da becerilere sahip olmalıdır?” sorusunun cevabı çalışmalarınıza yön verecektir.
Ø Öğrenme çıktıları ile ilgili ifadeleri “bilişsel, psiko-motor, duyuşsal ya da anahtar becerilere göre sınırlandırılmalıdır..
Ø Öğrencinin yapması gereken öğrenmeyi tanımlayan bir eylem fiiliyle başlanılmalı (uygun fiiller için bir kılavuz kullanınız). Eylem fiilleri (örneğin ad verme) ve dersin/ünitenin konusu (cümlede kullanılan dilbilgisi öğelerini listeleme) öğrenciden beklenenleri gösterir.
Ø Eylem fiilinden sonra, ele alınacak konuyu tanımlayan ders konusu ele alınmalıdır · Bir cümlede kullanılan dilbilgisi öğelerine ad verir. · Bir video kayıt cihazını işlem basamaklarına uygun olarak çalıştırır. · Bilimsel konularda ifade edilen görüşleri karşılaştırır.
Öğrenme çıktılarını belirledikten sonra, bu hedeflere ulaşabilmek için gerekli olan
Ø Öğrenme - öğretme yöntemi seçilmelidir.
Ø Ölçme/değerlendirme teknikleri.. belirlenmelidir.
Ø Seçtiğiniz ölçme tekniklerinin hedeflenen öğrenme çıktısına ulaşıp ulaşılamadığını gösterdiğinden emin olunmaldır.
Ø Ölçme tekniklerinin seçiminde kılavuzdaki fiiller yardımcı olacaktır.
ÖRNEKLER:
1/ Makinin tahribatıyla ne oluşur ?..... GARİG
2/ En düzenli yağış hangi bölgemizdedir ?..... KARADENİZ
3/ Dünya kaç levhadan oluşur ?..... 7 adet levhadan oluşur.
4/ Coğrafyanın babası kimdir?...... Hekataios
5/ Çöl ne demektir ?..... Issız yer
1/ Makinin tahribatıyla ne oluşur ?..... GARİG
2/ En düzenli yağış hangi bölgemizdedir ?..... KARADENİZ
3/ Dünya kaç levhadan oluşur ?..... 7 adet levhadan oluşur.
4/ Coğrafyanın babası kimdir?...... Hekataios
5/ Çöl ne demektir ?..... Issız yer
Yorumlar
Yorum Gönder