Öğrenme Çıktıları




 Öğrenme Çıktıları Nasıl Yazılır?

Ø  Öğrenme çıktılarını yazmaya bir ders düzeyinde başlanılmalıdır.
Ø  “Öğrencim, bu sürecin sonunda hangi bilgi ya da becerilere sahip olmalıdır?” sorusunun cevabı çalışmalarınıza yön verecektir.
Ø  Öğrenme çıktıları ile ilgili ifadeleri “bilişsel, psiko-motor, duyuşsal ya da  anahtar becerilere göre sınırlandırılmalıdır..
Ø  Öğrencinin yapması gereken öğrenmeyi tanımlayan bir eylem  fiiliyle başlanılmalı  (uygun fiiller için bir kılavuz kullanınız). Eylem fiilleri (örneğin ad verme) ve dersin/ünitenin konusu (cümlede kullanılan dilbilgisi öğelerini listeleme) öğrenciden beklenenleri  gösterir.
Ø  Eylem fiilinden sonra, ele alınacak konuyu tanımlayan ders konusu ele alınmalıdır    ·        Bir cümlede kullanılan dilbilgisi öğelerine ad verir.                                              ·         Bir video kayıt cihazını işlem  basamaklarına uygun olarak çalıştırır.                      ·        Bilimsel konularda ifade edilen görüşleri karşılaştırır.

Öğrenme çıktılarını belirledikten sonra, bu hedeflere ulaşabilmek için gerekli olan

Ø  Öğrenme - öğretme yöntemi seçilmelidir.
Ø  Ölçme/değerlendirme teknikleri.. belirlenmelidir.
Ø  Seçtiğiniz ölçme tekniklerinin  hedeflenen öğrenme çıktısına ulaşıp ulaşılamadığını gösterdiğinden emin olunmaldır.
Ø  Ölçme tekniklerinin seçiminde kılavuzdaki fiiller yardımcı olacaktır.


ÖRNEKLER: 

1/ Makinin tahribatıyla ne oluşur ?.....  GARİG

2/ En düzenli yağış hangi bölgemizdedir ?..... KARADENİZ
3/ Dünya kaç levhadan oluşur ?.....  7 adet levhadan oluşur. 
4/ Coğrafyanın babası kimdir?...... Hekataios
5/ Çöl ne demektir ?..... Issız yer 



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türk gelenek ve görenekleri

Kayaç Tipleri

Bitki Formasyonları